BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 7 February 2013

up and down

salam 'alaik :)

aku nk bermadah puisi sajak bla3 dulu. :3

bila diri "down",
burger yg sedap pon x lalu nk makan,
sakit gigi menyerang,
kesakitan disimpan,
luar dan dalam,
siapa yang faham,
hanya alunan menjadi peneman,
mahu meratap tiada sebab,
kerana Allah , aku menjadi kuat. :')


#takpa.. husnu zhon.. sejak mula, aku mencuba menjadi insan yg positive. mahu berubah tak mahu yg lalu berulang. dalam hati husnu zhon, husnu zhon, husnu zhon. percaya padanya.. keyakinan ku beri pada Allah.. akhirnya aku berjaya menjadi apa yg aku inginkan. bila marah, dia tenangkan, bila sedih dia tak faham. *amat menyengalkan okayyyy* aku kembali kepada pencipta, rinduku sujud padaNya. rinduuuuuu ingin cerita segala2nya.

kematian menghampiri,
bila kita mengetahui,
tidak akan kita biar masa berlalu pergi,
tanpa amalan baik diisi,
supaya penimbang berat di akhirat nanti,
satu persatu sahabat pergi,
kerana Engkau lebih menyayangi,
tiba saat aku kembali,
memikirkan diri yang sepi
tanpa cinta ilahi di hati
ingin ku kembali
mencari jalan hakiki
kerana itulah ketenangan abadi
bila sampai waktunya nanti,
aku pergi tak kembali,
membawa amal di dunia ini,
tidak ku pasti akhirat nanti,
terselamatkah diri
hanya mengharap syafaat nabi,
selawat peneman dini hari
semoga dosa Kau ampuni
makbulkan doa yakin pada hati,
Engkau selalu disisi,
rahmatilah, redhailah .



*biarkan aku menjaga perasaan ini oooohhh*

tetiba menyanyi lagu febret..asal dlm kete, x sah kalau xdgr lagu ni.



masih tertinggal bayanganmu
yang telah membekas di relung hatiku
hujan tanpa henti seolah bertanda
cinta tak disini lagi kau telah berpaling


biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi


kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu
ooh oooh

masih adakah cahaya rindumu
yang dulu selalu cerminkan hatimu
aku takkan bisa menghapus dirimu
meskipun kulihat kau kini diseberang sana


andai akhirnya kau tak juga kembali
aku tetap sendiri menjaga hati


sejujurnya ak masih mengharapkanmu
oooh ooohh



oh oh ohhhhhhhh.. :p 

pagi petang siang malam menunggu2 tak juga ada. *sigh*

#sabar2.. setiap apa yang kita inginkan perlukan pengorbanan.. chill syerah :)

tetiba teringat sorang budak ni confess kt aku semalam

si hensem : kakak comel, kmk ada benda mk padah ngn ktk
aku comel : apa
si hensem : belanja kmk fun fair kt sukma ria lok
aku comel : buang duit ade jak.. bgus beli burger mkn alu kenyangggg
si hensem : hahahaa. senanya kmk nk pdh tok
aku comel : apa
si hensem : kmk syg ktk kak
aku comel : *gulp. betul ke x budak ni* sakit perut ku dgr
si hensem : Hahahahh .. Cuba buang ayat ku ya .. Kah kakak .. Bruk bgus .. Bruk cun .. Hahahahahaha
*peliknye budak ni. aiseh mennnn.. mmg nak kena baling dlm sungai..hahahahaha
#apa2pun, dlm hidup mesti syg menyayangi..budak ni sgt menghargai aku. selalu luahkan pada aku yg dia sayang kt aku.  aku pon sayang dia jugak.. macam aku sayang kt kucing aku.. comel :)



p/s : sy xdapat nak cerita kt awak lagi. kalau awk baca entry ni, inilah citer sy utk hari ni. takpe takpe.sy okay je ni..selamat study :) inilah citer rara ^^,

0 comments: