BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 17 May 2009

SAYANGILAH SAUDARAMU SEPERTI KAMU SAYANGKAN DIRIMU SENDIRI

Daripada hadis Rasulullah s.a.w yang berbunyi..." حب لأخيكَ ما تحِبُّ لنفسكَ " yang bermaksud: "sayangilah saudara kamu seperti mana kamu sayangi diri kamu sendiri".allauhumma salli wasallim alaik...

kesimpulanya dapatlah kita mengambil pengajaran dan hikmah daripada hadis tersebut..betapa pentingnya kita menyangi saudara kita sebagaimana diri kita sendiri..

Apabila diri kita sakit kita merasainya,apabila kita berduka kita merasai kedukaannya,apabila kita senang kita bahagia,apabila kita sedih kita terasa kepedihanya..jadi begitu jugalah la saudara kita..apabila dia sedih,duka,gembira,bahagia kita turut merasainya..jangan biarkan saudara kita hanyut dibuai arus kesenangan dan kemewahan dunia semata-mata..kita la sebagai daa'ii dan mad'uu d muka bumi ALLAH S.W.T mempunyai akar yg kuat untuk mengikat ukhwah persaudaraan kita sesama umat islam kerana ALLAH S.W.T..

Kemaslakhatan diri kita adalah kemaslahatan kita semua..(amin)cuba kita fikirkan mumkin kita dapat berkongsi dan memberi fakrah yang membina bagaimana kita memperbaiki hubungan persaudaran se-islam antara kita..akhir zaman ini kita suda semakin lupa dan alpa ikatan persaudaraan yang dulunya kukuh kini suda semakin hilang kekuatannya..

sampai bila kita biarkan dan masih lalai dengan mehna dunia yang kian mencabar..inilah hadaf orang-orang kafir untuk menghancurkan agama islam dengan cara menghapuskan perasaan cinta dan sayang kita pada agama islam tercinta.. ukhwah yang kuat ini merupakan senjata utama kita untuk menghapuskan orang-orang kafir laknatullah.INSYAALLAH..Peace..!!!

0 comments: