BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 6 July 2012

cis dan cis dan cissss !

assalamualaykum

baru je aku habis tengok citer HOORE HOORE!  err..best aa citer tu..terasa aku kot..macam jalan citer hidup aku jep....cuma aku tak join la ratu idola nye pun..hahahaha

aku ---------> debab
aku ---------> bosan

hahaha.. memang realiti kot..aku gumuk.. :p


ce banding aku dengan gambar kt bawah ni



dengan



hampir sama kan badan kitorang? hewhewhew.. cuma muka je lain2..hehehe

so, moral of the story is, walaupun muka tak cantik,badan pun gemok mcm aku,tapi, dalam kena jaga..apa guna kalau muka cantik meletup, tapi hati busuk? *ok..aku terasa..aku dah la tak _____, hati kotor plak tu*

Allahu Allah..ingin sekali nak ada hati bersih macam para wali..lagi best kalau dapat ikut akhlak Rasulullah..mesti awesome kan? 

erkkk..ape lak citer pasal hati.. phewww..memang lari betul la aku ni... -.-'


takpe la..yang penting, kalau nak jadi orang baik,nak ada hati yang cantik, kena berzikir, berselawat,,so,mungkin secara tak langsung dapat hilangkan nnoda hitam yang dah banyak bertempek kat hati kita tu..takpe..sikit2 lama2 hati pon bersih.

nak jaga hati memang payah..pastu,makin kita nak jadi baik,makin tu la Allah uji kita..nak tengok kemampuan kita hadapi ujian tu macam mana..kalau kita hadapi dengan redha, mesti dapat kasih sayang Allah kan? begitulah sebaliknya,kalau kita  xdapat nak terima ujian tu,siap sedia la dengan murka Allah..wal iyazubillah. >.<

penyakit hati ----------> riak, ujub, sombong,dengki,iri hati

ada pepatah,dengki itu ibarat seperti kayu dibakar,jadi arang/debu..means, api adalah dengki, kayu adalah amal dan arang/debu adalah xda apa2..means,bila kita ada rasa dengki, walaupun banyak amalan baik kita,tak berguna jugak..so,kat sini baru kita dapat tau yang betapa pentingnya menjaga hati supaya amalan diterima.

Ya Allah.. baru ku teringat.. nak jadi hamba Allah yg benar2 ikhlas dalam amalannya,jangan harap syurga semata2.. kalau syurga takda,means,kita tak buat amal la?

jadi, kita perlu ingat bahawa kita buat sesuatu untuk Allah,untuk mensyukuri nikmatNya..bukan mengharapkan syurga.. syurga itu adalah balasan untuk orang yang ikhlas amalnya..mana mungkin kita dapat masuk syurga kalau amal kita tak disertakan dengan keikhlasan.. tak disertakan dengan kesungguhan untuk mencintai Allah azza wa jalla..

so,conclusionnya, buat amal dan ibadah kerana Allah..bila betul2 ikhlas kerana Allah,baru kita dapat rasa rahmat dan kemanisan iman dan islam..paling penting kemanisan dalam mencintai Allah dan Rasulullah saw.. :)

pesanan saya*erkk..lembut pulak aku cakap* hewhewhew..ok..pesanan saya, jaga hati..update iman.. update amal..dengan cara apa? muhasabah diri.... zikrullah... ikut majlis ilmu... bergaul dengan orang soleh..dan yang penting skali, untuk membersihkan hati adalah dengan berpuasa..sebab itu la, sebab kita nak sempitkan jalan tempat masuknya syaitan.. hewhewhew.. 

0 comments: