BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 2 July 2012

Dosa

assalamualaykum !


jap2...aku senyum dulu.. :)

ok dah..hewhewhew.. entry ni bukan nak citer pasal senyum or watever yang hepi2.. aku nak cakap pasal dosa.. ermmm.. kalau sebut pasal dosa,semua orang mesti takkan pernah lari dari buat kesilapan..means, errr.. apapun yang kita buat, mesti ade yang tak betul nye.. macam aku la..ade je tak betul..sampai orang cakap aku sesat... aku tak betul..itu la,.ini la..ok fine ! cakap la ape ko nak cakap,,yang penting aku masih dalam haluan yang betul..kalau ko nak cakap aku sesat,cakap la,,nak sangat aku sesat ? BOLEH je... :p *emo*

>>>>>ape aku ni..keluar tajuk pulak<<<<<


hewhewhew..pasal dosa tadi kan? ok..even kita berusaha nak jadi baik , tak nak buat dosa, mesti ade yang kadang2 terselit sumting wrong..contohnya,yang biasa orang2 yang ada ilmu,mesti ada rasa RIAK dan rasa diri baik..kadang2,ada yang dh tau sesuatu ilmu tu,and die ikut majlis ta'lim,dan dlm majlis tu,cakap pasal ilmu yang die dh tau..dalam hati cakap "oo..ni aku dah tau dah.. xpayah la dengar sangat"  hampeh =.=' biarlah kita menuntut ilmu,dalam masa yang sama meletakkan diri kita ni sebagai orang yang tak tau apa2,,so, benda ni boleh elak kita dari ada perasaan ujub *kot.. hehe >.<

itu ilmu jugak kan?even kita dah tau sesuatu benda tu,ngaji je la..tak payah nak sombong..nanti Allah tarik balik ilmu tu,baru ko tau..  >.<

eh? errrr...

sori ok..aku tak tau nak cakap apa..sebab aku pon banyak buat dosa..mungkin lagi banyak dosa dari u all.. astarghfirullahalazim.. >.<

sebenarnya,seriously,kat telinga aku ni terngiang2 lagu TANGISILAH DOSA dari mawaddah..lagu ni, kalau dengar,memang mendalam maksudnya.. ok..yang boikot dak mawaddah, boikot lahhh..tapi,jangang boikot lagu neh..hewhewhew..lagu ni beri keinsafan tau.. so,selamat mendengar.. *buat muka comel* \(^.^)/

ni aku taip sendiri..aku tak jumpa lak lirik dalam web.. huhu



tangisilah segala dosa
agar air mata jatuh keguguran
kerna ia menggugurkan dosa-dosa
sekaligus memadamkan api neraka

takutilah Tuhan dengan sepenuh hatimu
Ia akan jadi syafaat di akhirat nanti
usah berputus asa dengan banyaknya dosa
sebanyak mana pun dosa kan  diampunkanNya

asalkan kau menyerah dan berjuang kepadaNya
iringilah kejahatan itu dengan kebaikan
ia akan menghapuskan segala dosa-dosa
menyesallah di atas keterlanjuranmu

jangan diulangi lagi apa yang telah dilakukan
beristiqomahlah dgn kebaikan

muhasabahlah selalu setelah dilakukan,berdoalah

kerana Tuhan Maha penerima taubat,bertaubatlah

pohonlah keampunan kepada Tuhan
moga kita diampunkanNya


so,babai :p


0 comments: